تبلیغات
امام مهدی علیه السلام - عدالت
آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فایل , آپلود دائمی
صلوات جهت سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان:










» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

بسم الله الرحمن الرحیم

مفهوم واقعى عدالت
حالا البته این پر كردن دنیا را از عدالت ، این را ما نمى توانیم بكنیم . اگر مى توانستیم مى كردیم . اما چون نمى توانیم بكنیم ، ایشان باید بیایند. الآن عالم پر از ظلم است . شما یك نقطه هستید در عالم . عالم پر از ظلم است ، ما اگر بتوانیم جلوى ظلم را بگیریم ، باید بگیریم . تكلیف مان است . ضرورت اسلام و قرآن ، تكلیف ما كرده است كه باید برویم همه ى كار را بكنیم . اما نمى توانیم بكنیم . چون نمى توانیم بكنیم ، باید او بیاید تا بكند، اما ما باید فراهم كنیم كار را. فراهم كردن اسباب این است كه كار را نزدیك بكنیم ، كار را هم چو بكنیم كه مهیّا بشود عالم براى آمدن حضرت علیه السّلام .
قضیه ى غیبت حضرت صاحب علیه السّلام ، قضیه ى مهمى است كه به ما مسایلى مى فهماند. مِنْجمله این كه ؛ براى یك هم چو كار بزرگى كه در تمام دنیا، عدالت به معناى واقعى اجرا بشود، در تمام بشر نبوده كسى الاّ مهدى موعود علیه السّلام كه خداى تبارك و تعالى او را ذخیره كرده است براى بشر. هریك از انبیا كه آمدند، براى اجراى عدالت آمدند و مقصدشان هم این بود كه اجراى عدالت را در همه ى عالم بكنند، لكن موفق نشدند. حتى رسول ختمى مرتبت صلّى اللّه علیه و آله كه براى اصلاح بشر آمده بود و براى اجراى عدالت آمده بود و براى تربیت بشر آمده بود، باز در زمان خودشان موفق نشدند به این معنا. و آن كسى كه به این معنا موفق خواهد شد و عدالت را در تمام دنیا اجرا خواهد كرد نه آن هم این عدالتى كه مردم عادى مى فهمند - كه فقط قضیه ى عدالت در زمین براى رفاه مردم باشد - بلكه عدالت در تمام مراتب انسانیّت . انسان اگر هر انحرافى پیدا كند؛ انحراف عملى ، انحراف روحى ، انحراف عقلى ، برگرداندن این انحرافات را به معناى خودش ، این ایجاد عدالت است در انسان . اگر اخلاقش ، اخلاق منحرفى باشد، از این انحراف وقتى به اعتدال برگردد، این عدالت در او تحقق پیدا كرده است . اگر در عقاید، یك انحرافاتى و كجى هایى باشد، برگرداندن آن عقاید كج به یك عقیده ى صحیح و صراط مستقیم ، این ایجاد عدالت است در عقل انسان . در زمان ظهور مهدى موعود علیه السّلام كه خداوند ذخیره كرده است او را، از باب این كه هیچ كس در اولین و آخرین ، این قدرت برایش نبوده است و فقط براى حضرت مهدى موعود علیه السّلام بوده است كه تمام عالم را، عدالت را در تمام عالم گسترش ‍ بدهد و آن چیزى كه انبیا موفق نشدند به آن ، با این كه براى آن خدمت آمده بودند، خداى تبارك و تعالى ایشان را ذخیره كرده است كه همان معنایى كه همه ى انبیا آرزو داشتند، لكن موانع ، اسباب این شد كه نتوانستند اجرا بكنند و همه ى اولیا آرزو داشتند و موفق نشدند كه اجرا بكنند، به دست این بزرگوار اجرا بشود. این كه این بزرگوار را طول عمر داده ، خداى تبارك و تعالى ، براى یك هم چو معنایى ، ما از آن مى فهمیم كه در بشر كسى نبوده است دیگر، قابل یك هم چو معنایى نبوده است . و بعد از انبیا كه آن ها هم بودند، لكن موفق نشدند، كسى بعد از انبیا و اولیاى بزرگ ، پدران حضرت موعود علیه السّلام ، كسى نبوده است كه بعد از این ، اگر مهدى موعود علیه السّلام هم مثل سایر اولیا به جوار رحمت حق مى رفتند، دیگر در بشر، كسى نبوده است كه این اجراى عدالت را بكند. نمى توانسته و این ، یك موجودى است كه ذخیره شده است براى یك هم چو مطلبى . و لهذا به این معنا، عید مولود حضرت صاحب ارواحنا له الفداء - بزرگ ترین عید براى مسلمین است و بزرگ ترین عید براى بشر است نه براى مسلمین .
اگر عید ولادت حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله بزرگ ترین عید است براى مسلمین . از باب این كه موفق به توسعه ى آن چیزهایى كه مى خواست توسعه بدهد، نشد؛ چون حضرت صاحب علیه السّلام این معنا را اجرا خواهد كرد و در تمام عالم زمین را پر از عدل و داد خواهد كرد. به همه ى مراتب عدالت ، به همه ى مراتب دادخواهى ، باید ما بگوییم كه عید شعبان - عید تولد حضرت مهدى علیه السّلام - بزرگ ترین عید است براى تمام بشر - وقتى كه ایشان ظهور كنند ان شاءاللّه (خداوند تعجیل كند در ظهور او). تمام بشر را از انحطاط بیرون مى آورد. تمام كجى ها را راست مى كند: (یملاء الاءرض عدلاً بعد ما مُلِئت جوراً) هم چو نیست كه این عدالت همان كه ماها از آن مى فهمیم ، كه نه یك حكومت عادلى باشد كه دیگر جور نكند. آن ، این هست اما خیر، بالاتر از این معناست . معنى (یملاء الاءرض عدلا بعد ما ملئت جوراً)، الآن زمین و بعد از این ،از این هم بدتر شاید بشود. پر از جور است . تمام نفوسى كه هستند انحرافات در آن ها هست . حتى نفوس اشخاص كامل هم در آن ، انحرافاتى هست ولو خودش نداند. در اخلاق ها، انحراف هست . در عقاید، انحراف هست . در اعمال ، انحراف هست و در كارهایى هم كه بشر مى كند، انحرافش معلوم است و ایشان ماءمورند براى این كه تمام این كجى ها را مستقیم كنند و تمام این انحرافات را برگردانند به اعتدال كه واقعاً صدق بكند: (یملاء الاءرض عدلاً بعد ما ملئت جوراً). از این جهت ، این عید، عید تمام بشر است . تمام بشر را ایشان هدایت خواهند كرد ان شاء اللّه و ظلم و جور را از تمام روى زمین برمى دارند به همان معناى مطلقش . از این جهت این عید، عید بسیار بزرگى است كه به یك معنا از عید ولادت حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله كه بزرگ ترین اعیاد است ، این عید به یك معنا بزرگ تر است .
چه مبارك است میلاد بزرگ شخصیتى كه برپا كننده ى عدالتى است كه بعثت انبیا علیهم السّلام براى آن بود و چه مبارك است زادروز اَبَرمردى كه جهان را از شرّ ستم گران و دغل بازان تطهیر مى نماید و زمین را پس از آن كه ظلم و جور، آن را فراگرفته ، پر از عدل و داد مى نماید و مستكبران جهان را سركوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مى نماید. و چه مسعود و مبارك است روزى كه جهان از دغل بازى ها و فتنه انگیزى ها پاك شود و حكومت عدل الهى بر سراسر گیتى گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالى بر بسیط زمین ، افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامى بر بشریت حاكم شود و كاخ ‌هاى ستم و كنگره هاى بیداد فروریزد و آن چه غایت بعثت انبیا علیهم صلوات اللّه و حامیان اولیا علیهم السّلام بوده ، تحقق یابد و بركات حق تعالى بر زمین نازل شود و قلم هاى ننگین و زبان هاى نفاق افكن ، شكسته و بریده شود و سلطان حق تعالى بر عالم پرتو افكن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمان هاى دروغین حقوق بشر از دنیا برچیده شوند. و امید است كه خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هر چه زودتر فرارساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید.

منبع:  انتظار




ن : قدای مولا
ت : دوشنبه 1390/01/15
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.