تبلیغات
امام مهدی علیه السلام - حكومت اسلامی
آپلود , آپلود عكس , آپلود سنتر , آپلود فایل , آپلود دائمی
صلوات جهت سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان:










» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

بسم الله الرحمن الرحیم

امام زمان (عج) از نگاه امام خمینی(ره)

لزوم حكومت اسلامى در دوران غیبت كبرى
اكنون كه دوران غیبت امام علیه السّلام پیش آمده و بناست احكام حكومتى اسلام باقى بماند و استمرار پیدا كند و هرج و مرج روا نیست ، تشكیل حكومت لازم مى آید. عقل هم به ما حكم مى كند كه تشكیلات لازم است تا اگر به ما هجوم آوردند، بتوانیم جلوگیرى كنیم . اگر به نوامیس مسلمین تهاجم كردند، دفاع كنیم .
از غیبت صغرى تا كنون كه هزار و چند صد سال مى گذرد و ممكن است صد هزار سال دیگر بگذرد، و مصلحت اقتضا نكند كه حضرت تشریف بیاورند، در طول این مدت مدید، احكام اسلام باید زمین بماند و اجرا نشود؟ و هر كه هر كارى خواست بكند؟ هرج و مرج است ؟!
قوانینى كه پیغمبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله در راه بیان و تبلیغ و نشر و اجراى آن ، بیست و سه سال زحمت طاقت فرسا كشید، فقط براى مدت محدودى بود؟ آیا خدا، اجراى احكامش را محدود كرد به دویست سال ؟ و پس از غیبت صغرى ، اسلام دیگر همه چیزش را رها كرده است ؟
اعتقاد به چنین مطالبى یا اظهار آنها بدتراز اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است . هیچ كس نمى تواند بگوید دیگر لازم نیست از حدود و ثغور و تمامیت ارضى وطن اسلامى دفاع كنیم یا امروز مالیات و جزیه و خراج و خمس و زكات نباید گرفته شود، قانون كیفرى اسلام و دیات و قصاص باید تعطیل شود.

اكنون كه شخص معینى از طرف خداى تبارك و تعالى براى احراز امر حكومت در دوره ى غیبت تعیین نشده است ، تكلیف چیست ؟ آیا باید اسلام را رها كنید؟ دیگر اسلام نمى خواهیم ؟ اسلام فقط براى دویست سال بود؟ یا این كه اسلام ، تكلیف را معین كرده است ، ولى تكلیف حكومتى نداریم ؟
معناى نداشتن حكومت این است كه تمام حدود و ثغور مسلمین از دست برود و ما با بى حالى ، دست روى دست بگذاریم كه هر كارى مى خواهند بكنند؟ و ما اگر كارهاى آن ها را امضاء نكنیم ، رد نمى كنیم . آیا باید اینطور باشد؟ یا این كه حكومت لازم است و اگر خدا، شخص معینى را براى حكومت در دوره ى غیبت تعیین نكرده است ، لكن آن خاصیت حكومتى را كه از صدر اسلام تا زمان حضرت صاحب علیه السّلام موجود بود، براى بعد از غیبت هم قرار داده است .
(38)
نگویید بگذار تا امام زمان علیه السّلام بیاید. شما نماز را هیچ وقت مى گذارید تا وقتى كه امام زمان علیه السّلام آمد، بخوانید؟ حفظ اسلام واجب تر از نماز است . منطق حاكم خمین را نداشته باشید كه مى گفت : (باید معاصى را رواج داد تا امام زمان علیه السّلام بیاید. اگر معصیت رواج پیدا نكند، حضرت ظهور نمى كند!) این جا ننشینید فقط مباحثه كنید، بلكه در سایر احكام اسلام مطالعه كنید. حقایق را نشر دهید، جزوه بنویسید و منتشر كنید. البته ، مؤ ثر خواهد بود. من تجربه كرده ام كه تاءثیر دارد.
از همه شكننده تر، شعار گمراه كننده ى (حكومت قبل از ظهور امام زمان علیه السّلام باطل است ) و هزاران (اِن قلت ) دیگر، مشكلات بزرگ و جان فرسایى بود كه نمى شد با نصیحت و مبارزه ى منفى و تبلیغات ، جلوى آن ها را گرفت . تنها راه حل ، مبارزه و ایثار و خون بود كه خداوند، وسیله اش را آماده نمود. علما و روحانیت متعهد، سینه را براى مقابله با هر تیر زهرآگینى كه به طرف اسلام شلیك مى شد، آماده نمودند و به مسلخ عشق آمدند.
این نویسنده ى جاهل باز در كتابچه ى پوسیده ، حرف هایى نسنجیده به دین و دین داران نسبت مى دهد و از آن ، نتیجه هاى شگفت آور مى گیرد. مى گوید: (دین امروز ما مى گوید: هر دولتى كه پیش از قیام قائم برپا شود، باطل است - كل رایةٍ تُرفع قبل قیام القائم ، فصاحبها طاغوت یعبد من دون اللّه - . مى گوید: كار سلطان و همراهى با آن عدیل كفر است - ساءلته عن عمل السلطان ؟ فقال : الدخول فى اعمالهم و العون لهم و السعى فى حوائجهم عدیل الكفر - . مى گوید: قتال به همراهى غیر امام مانند خوردن گوشت خوك و خون است ). بلكه در حدیث صحیح ، آماده بودن براى جنگ با دشمن را هم نهى كرده .
این نویسنده ، مطالب را درهم و برهم كرده و روى هم ریخته ، بى خردانه به اعتراض برخاسته . این احادیث هیچ مربوط به تشكیل حكومت خدایى عادلانه كه هر خردمند لازم مى داند، نیست . بلكه در روایت اول ، دو احتمال است . یكى آن كه راجع به خبرهاى ظهور ولىّ عصر علیه السّلام باشد و مربوط به علامات ظهور باشد و بخواهد بگوید عَلَم هایى كه به عنوان امامت قبل از قیام قائم برپا مى شود، باطل است . چنانچه در ضمن همین روایت ، علامت هاى ظهور هم ذكر شده است . و احتمال دیگر آن كه از قبیل پیش گویى باشد از این حكومت هایى كه در جهان تشكیل مى شود تا زمان ظهور كه هیچ كدام به وظیفه ى خود عمل نمى كنند و همین طور هم تاكنون بوده . شما چه حكومتى در جهان بعد از حكومت على بن ابى طالب علیه السّلام سراغ دارید كه حكومت عادلانه باشد و سلطانش ، طاغى و برخلاف حق نباشد؟
اكنون اگر كسى تكذیب كند از وضع یك حكومتى كه این حكومت ها جائرانه است و كسى هم تا زمان دولت حق نمى تواند آن ها را اصلاح كند، چه ربط دارد به این كه حكومت عادلانه نباید تشكیل داد؟ بلكه اگر كسى جزیى اطلاع از اخبار ما داشته باشد، مى بیند كه همیشه امامان شیعه با آن كه حكومت هاى زمان خود را حكومت ظالمانه مى دانستند و با آن ها آن طورها كه مى دانید سلوك مى كردند، در راهنمایى براى حفظ كشور اسلامى و در كمك هاى فكرى و عملى ، كوتاهى نمى كردند و در جنگ هاى اسلامى در زمان خلیفه ى جور باز شیعیان على علیه السّلام پیش قدم بودند. جنگ هاى مهم و فتح هاى شایانى كه نصیب لشكر اسلام شده ، مطلعین مى گویند و تاریخ نشان مى دهد كه ، یا به دست شیعیان على علیه السّلام یا به كمك هاى شایان تقدیر آن ها بوده ، شما همه مى دانید كه سلطنت بنى امیه در اسلام ، بدترین و ظلمانه ترین سلطنت ها بوده و دشمنى و رفتارشان را با آل پیغمبر صلّى اللّه علیه و آله و فرزندان على بن ابى طالب علیهم السّلام همه مى دانید. و در میان همه ى بنى هاشم ، بدسلوكى و ظلم شان نسبت به على بن الحسین زین العابدین علیه السّلام بیشتر و بالاتر بود. به همین سلطنت وحشیانه ى جائرانه ببینید على بن الحسین علیه السّلام چه قدر اظهار علاقه مى كند....
اما روایت دوم كه مى گفت : داخل شدن در عمل سلطان و معاونت كردن از او و رفع حاجت او را كردن ، هم دوش كفر است . این ماجراجوى بى خرد چنان چه تاكنون دیدید و عادت دارد، در نقل روایات خیانت مى كند وگرنه مطلب ، روشن تر از آن است كه در آن ، خود را نیازمند به جواب بدانیم . این روایت و امثال آن كه روایات بسیارى است ، جلوگیرى از داخل شدن در تشكیلات دولت است براى اعانت به ظالم و كمك كارى كردن بر ستم كارى ها. این در تمام قوانین عالم ممنوع است .... ما مى گوییم در همان تشكیلات خانمان سوز دیكتاتورى هم اگر كسى وارد شود براى جلوگیرى از فسادها و براى اصلاح حال كشور و توده ، خوب است . بلكه گاهى هم واجب مى شود. خوب است آقایان رجوع كنند به كتب فقها در باب ولایت از قِبَل ظالم ، ببینند آن ها چه مى گویند....
این بى خردان ماجراجو فقط براى آن كه دولت و ملت را با دین دارى و دین داران و خصوصاً با ملاّها بدبین كنند، در میان كتاب ها مى گردند، یك حدیث پیدا مى كنند. بى آن كه بگویند این حدیث در چه موضوعى وارد شده است ، به چشم آن ها مى كشند. غافل از آن كه خوانندگان این اوراق ، بسیارى شان دست كم با تاریخ اسلام سر و كار دارند. آن ها مى دانند از اصحاب خاص ائمه و دوستان خصوصى این خاندان ، در شغل دولتى داخل بودند و ائمه ى دین آن ها را تاءیید و تمجید مى كردند؛ مثل : على بن یقطین و محمد بن اسماعیل بن بزیع و عبداللّه نجاشى ؛ والى اهواز و دیگران و همین طور از بزرگان علماى ما در دربار سلاطین وارد بودند، چنان چه پیش از این ، اسم آن ها را بردیم .
و اما روایت سوم كه مى گوید: قتال به همراهى غیر امام ، مانند خوردن گوشت خوك و خون است . این جاهل بى خرد، نسنجیده و كتاب هاى فقها را ندیده ، این بیهوده را مى گوید. در اسلام ، دوگونه جنگ است كه یكى را جهاد مى گویند و آن كشورگیرى است با شرطهایى كه براى آن شده است و دیگرى ، جنگ براى استقلال كشور و دفع اجانب از آن است .
جهاد كه عبارت از كشورگیرى و فتح ممالك است ، پس از آن است كه ، دولت اسلامى با وجود امام یا به امر امام تشكیل مى شود و در این صورت ، اسلام بر تمام مردان كه به حدّ بلوغ رسیده باشند و افتاده و عاجز نباشند و مملوك كه از افراد اجانب است ، نباشند، واجب كرده است كه براى كشورگیرى حاضر شوند و قانون اسلام را در سرتاسر ممالك جهان منتشر كنند و باید همه ى جهانیان بدانند كه كشورگیرى اسلام با كشورگیرى فرمان فرمایان جهان ، فرق ها دارد....
و چون معلوم شد كه جهاد اسلامى ، كشورگیرى مانند سایر كشورگیرى ها نیست . البته باید تشكیل حكومت اسلامى در تحت نظر امام عادل یا به امر او بشود تا به این امر اقدام شود وگرنه ، چون كشورگیرى دیگر جهانیان شود كه آن از حكم خرد، بیرون و از بیدادگرى ها و ستم كارى ها به شمار مى رود و اسلام و تمدن و عدالت اسلامى از آن دور و برى است .
و اما قسم دوم از جنگ اسلامى كه به نام دفاع اسم برده شده و آن ، جنگیدن براى حفظ استقلال كشور و دفاع از اجانب است ، به هیچ وجه مشروط به وجود امام یا نایب امام نیست و كسى از مجتهدین نگفته كه دفاع را باید با امام یا جانشین آن كرد، بلكه بر تمام افراد توده واجب است به حكم اسلام ، از كشور اسلامى محافظت كنند و استقلال آن را پابرجا نمایند.

منبع: انتظار




ن : قدای مولا
ت : جمعه 1390/01/5
 
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.